Comunicat de Presă – 25.02.2021 Aprinde o lumină împotriva sclaviei moderne

 

COMUNICAT DE PRESĂ

Traficul de persoane este ascuns sub ochii noștri, de aceea alegem să îl scoatem la lumină

25.02.2021 – Aprinde o lumină împotriva sclaviei moderne

 

La nivel global, peste 40 de milioane* de oameni se află într-o formă de sclavie. Fie că vorbim de exploatare sexuală, muncă forțată, trafic de minori, căsătorii forțate sau alte forme ale traficului de persoane, victimele afectate de acest fenomen ajung să aibă traume profunde și, de multe ori, lipsite de protecția și de serviciile de care au atâta nevoie.

 

România rămâne una dintre principalele țări sursă pentru victimele traficului de persoane din Europa, 2880 de persoane fiind identificate în cel mai recent raport Eurostat 2020**.  Credem cu tărie că acest lucru nu se va schimba decât printr-o coordonare eficientă și reală între toți actorii implicați, atât la nivel național cât și la nivel internațional: instituțiile statului , societatea civilă, mediul privat, organizațiile interguvernamentale și publicul larg.

 

Traficul de persoane nu cunoaște granițe și nu ține cont de naționalitate, sex, etnie sau vârstă. De prea multe ori alegem să punem povara pe victime, în loc să denunțăm fenomenul pentru ceea ce este: criminalitate organizată și o încălcare gravă a celor mai elementare drepturi umane.

 

Șapte ambasade printre care, Ambasada Canadei în România, Ambasada Regatului Danez în România, Ambasada Franței în România, Ambasada Israelului în România, Ambasada Regatului Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord în România, Ambasada Regatului Ţărilor de Jos în România și Ambasada Suediei în România se alătură Asociației eLiberare și altor treisprezece organizații neguvernamentale în campania globală de conștientizare End It Movement care marchează pe 25 februarie 2021 #InIttoEndIt Day, ziua “Aprinde o lumină împotriva sclaviei moderne”, spunând un „Nu!” răspicat traficului de persoane și sclaviei moderne.

 

S-au alăturat campaniei și următoarele organizații: Abolishion România, Institutul Bucovina, Fundația Missio Link International, Armata Salvării România, LibertatED, JRS România, Acțiunea Catolică din România, Asociația Centrul Creștin Betania, Asociația Dorcas România, Asociația Act Integration, Patrir, Open Doors și LOGS Grup de Inițiative Sociale

 

“Traficul de persoane și toate formele de exploatare a copiilor reprezintă un abuz oribil asupra drepturilor omului și ne afectează pe fiecare dintre noi. Oriunde apare, traficul de persoane încalcă fiecare dintre valorile pe care le prețuim. Lupta împotriva traficului trebuie să ne unească pe toți în protejarea celor mai vulnerabili cetățeni ai noștri. ” – E.S. Annick Goulet, Ambasada Canadei în România

 

„Traficul de persoane o rușine,  un front la demnitatea umana. Trebuie să existe toleranță zero față de orice formă de sclavie modernă. Pentru a stopa acest fenomen, este nevoie să asigurăm resursele necesare pentru aplicarea efectivă a legilor la toate nivelurile – de la local, la național și internațional” – E.S.Søren Jensen, Ambasada Regatului Danez în România

 

„Franța își arată îngrijorarea față de fenomenul traficului de persoane, care este o problemă predominant europeană; 70% dintre victimele și suspecții identificați în UE sunt cetățeni ai UE. Majoritatea victimelor traficului de persoane, în scopul exploatării sexuale, sunt cetățeni de gen feminin, din Europa Centrală și de Est. Franța se angajează să lucreze la soluții comune pentru eradicarea acestui fenomen. ” – E.S. Laurence AUER, Ambasada Franței în România

 

“Ambasada Israelului în România se alătură cu determinare campaniei #StopSclaviei. De-a lungul istoriei, poporul nostru s-a confruntat cu multe tragedii. Din timpurile antice până în urmă cu numai câteva decenii, când frații și surorile noastre erau exploatați de un regim care îi considera drept sclavi fără valoare. Promovarea constantă a acestui subiect, a educației și înțelegerii acestuia sunt modurile prin care putem construi împreună un viitor mai luminos. Vă invităm pe toți să ne unim și să spunem „Nu!” traficului de persoane și sclaviei moderne.” – E.S.David Saranga, Ambasada Israelului în România

 

„Ambasada Olandei sprijină ferm eforturile de combatere a traficului de persoane. Cu toții putem fi de acord că îmbunătățirea cooperării transfrontaliere este vitală pentru a avea un impact perturbator cât mai puternic asupra modelului de afaceri infracțional, pentru a ajuta la identificarea victimelor, pentru a le oferi îngrijirea și sprijinul necesar și pentru a împiedica oamenii să devină victime, în primul rând. Fără îndoială, este necesară o implementare mai eficientă a politicilo publice pentru ca acest fenomen teribil și extrem de profitabil să regreseze. Ambasada Olandei este gata să colaboreze cu organizațiile guvernamentale și neguvernamentale din România pentru a face posibil acest lucru. ” – E.S. Roelof Sander van Ees, Ambasada Regatului Ţărilor de Jos în România

Ambasada Suediei sprijină ferm eforturile de combatere a traficului de persoane. Aceasta este o problemă globală și susținem #EndItMovement  – E.S. Therese Hydén, Ambasada Suediei în România

Acest efort comun de conștientizare se alătură unor acțiuni concrete pe care ambasadele implicate le desfășoară în România alături de parteneri din societatea civilă și instituțiile statului, precum sesiuni de capacitare, programe de schimb de experiență, campanii de informare, sprijin pentru reintegrare și o atenție sporită asupra fenomenului în interacțiunile cu instituțiile statului român.

 

#StopSclaviei #EndItMovement #InItToEndIt

 

*Global Slavery Index
**Third report on the progress made in the fight against trafficking in human beings

 

 

Speranță digitală și dragoste pentru îngerașii de Crăciun

Într-un an pandemic, noi provocări s-au ridicat pentru Armata Salvării din România și Campania sa Angel Tree, printre care limitarea contactului unul cu celălalt, satisfacerea unei nevoi crescânde de asistență și scăderea ofertei din cauza incertitudinii copleșitoare săptămână după săptămână. Am avut 5 obiective majore pentru 2020:

  1. De construit o platformă virtuală.
  2. De crescut gradul de conștientizare a brand-ului și a campaniei către public.
  3. De creat o bază de date internă a înregistrărilor din Angel Tree.
  4. De făcut o strategie pentru viitoarele campanii digitale prin campaniile noastre de Crăciun.
  5. De ajuns la 100% sponsorizare Angel Tree.

Cu Angel Tree România abia în cel de-al treilea an, încă la început în această campanie anuală pentru Armata Salvării, a trebuit să găsim o strategie de încredere pentru a ne atinge obiectivul de a ajunge la 100% sponsorizare, încercând totodată să creștem numărul de copii înregistrați anul acesta, în timp ce asistăm la o scădere a sponsorizărilor inițiale prin intermediul partenerilor.

Mizăm în mare măsură pe școlile care colaborează cu noi pentru Angel Tree, dar restricțiile actuale au închis toate școlile din toată România, chiar înainte de lansarea campaniei Angel Tree 2020.

La sfârșitul verii, am început cercetarea diverselor platforme care ar putea realiza o experiență virtuală și ne-am hotărât asupra unui template realizat de G-Lab Group și Divizia Armata Salvării SUA din Kentucky și Tennessee. După dezvoltarea și implementarea setărilor, am început să ne creăm strategia. Prin aceasta am reușit să găsim o soluție care ne-a permis să ne adaptăm rapid săptămână după săptămână între virtual și fizic, bazându-ne în cele din urmă pe platforma virtuală și sporind marketingul digital.

Știam că nevoia de a utiliza platforma virtuală devenea soluția noastră cea mai plină de speranță, iar ideea este simplă, tranziționând experiența unui arbore fizic tradițional și aducându-l online, o tranziție prea cunoscută anul acesta (de la fizic la virtual). Am identificat și înregistrat îngerașii din întreaga Românie, la fel am procedat și cu propriile noastre locații și organizații caritabile partenere, am conectat totul într-o nouă bază de date internă pentru coordonarea ultimelor progrese și colaborarea cu personalul intern pentru a ține lucrurile pe drumul cel bun, precum și pentru a oferi o comunicare eficientă după cum este necesar și să analizeze datele pentru a optimiza marketingul digital și strategiile.

Pentru că experiența sponsorilor este încă magică, publicul poate accesa site-ul, filtra în funcție de sex sau vârstă, dacă preferă, și „adopta” (sponsoriza) îngerașul (copilul) sau mai mulți dintre ei. Vor primi mesaje automate pentru a-i informa cu privire la dorințele îngerașului lor, precum și memento-uri blânde, dacă din întâmplare au pierdut noțiunea timpului din cauza sezonului haotic de sărbători. Apoi își vizitează locul preferat pentru a face cumpărături, online sau personal, și cumpără dorințele îngerașului. Știm cu toții că experiența împlinitoare de a face cumpărături pentru îngerașii noștri este un sentiment care nu poate fi înlocuit niciodată. Odată ce au terminat cumpărăturile pentru cadourile lor, le pot fie livra personal, fie prin curier sau poștă la biroul nostru, iar în săptămâna care precede Crăciunul, le vom sorta și distribui familiilor din România.

N-I s-au alăturat pentru a dona expertiză și timpul lor și ne-au ajutat în marketingul digital cei de la re7consulting, o firmă de marketing din România, Germania și alte părți ale UE. Sprijinindu-ne cu cuvinte cheie în tendințeși creând reclame și optimizându-le, am văzut cu succes o creștere a traficului pe site și a rezultatelor căutării prin Google. Există încă mai mult spațiu de creștere pentru noi, dar într-un departament de comunicare și dezvoltare format din 1, am putea crea KPI mai realizabili.

O mulțime de ore de planificare și dezvoltare au intrat în logistică pentru a promova, digital și fizic, parteneriate și conexiuni individuale și de a crea o platformă de încredere pentru Angel Tree România. În prima săptămână am ajuns deja la 40% din sponsorizările virtuale și am avut o promisiune de 125 de către armata SUA, unde au configurat cu grație un copac fizic. Suntem nerăbdători să vedem cum funcționează restul sezonului, dar nu am putea face acest lucru fără sprijinul partenerilor noștri și accesibilitatea la o tehnologie uimitoare.

Deci ce mai așteptați? Accesați angeltree.armatasalvarii.ro și sponsorizați un înger și / sau donați financiar pentru a ajuta la acoperirea costurilor campaniei sau a „îngerașilor uitați” (îngerași ai căror sponsori au uitat să le returneze cadourile sau îngerașii care nu au fost sponsorizați). Împreună salvăm Crăciunul!

Ajută-i să treacă peste noapte!

Ajută-i să treacă peste noapte! Pe străzile din București si pe lângă țevile centralelor termice trăiesc in frig mii de oameni ai străzii. Ajută-i să treacă peste noapte! Avem nevoie de pături pentru ei. Suna acum la unul din numerele de telefon de mai jos: +40 735 696 410 +40 770 889 226 Sau scrie-ne […]

PROTEJĂM COPILĂRIA / Dependența de jocurile video

Ieri micuții SMART ieșeni au aflat multe informații despre dependența generată de jocurile video!
Iată mai jos un fragment din sesiunea de educație non-formală desfășurată de educatorii Centrului de ZI Iași împreună cu micuții SMART, in data de 01 octombrie 2020.
👉De ce creează jocurile video dependență?
Cu toate că pană recent nu a fost recunoscută in mod oficial ca fiind o boală, dependența de jocuri video este o problemă reala a zilelor noastre, tot mai mulți copii si adolescenți fiind afectați de aceasta.
Oamenii de știință au analizat in repetate rânduri motivele pentru care jocurile video sunt atât de adictive. S-a constatat astfel ca nu toate jocurile au același risc de dependența, ci unele sunt mai adictive decât altele. In urma unor studii, s-a demonstrat ca jocurile video online, cu jucători multipli, sunt cele care prezintă cel mai mare risc de a cauza dependența.
👉Caracteristicile jocurilor cu risc crescut de dependență:
• Jocurile care nu au final;
• Jocurile video care încurajează interacțiunile sociale cu alți jucători;
• Care oferă recompense la anumite intervale;
• Care oferă recompense dese jucătorului la început, pentru ca apoi recompensele sa fie tot mai rare si mai greu de obținut.

Citește mai mult

INVESTIM ÎN COPILĂRIE / Educația Non-Formală

„Educaţia nu înseamnă cât de mult ai reţinut, şi nici măcar cât de multe cunoşti. Este capacitatea de a diferenţia între ceea ce ştii şi ceea ce nu ştii.” Anatole France

Educația nonformală  este cea mai nouă abordare a invățării pe tot parcursul vieții. Prin activitați placute si motivante, inglobează bifarea tuturor deprinderilor specifice sistemului tradițional de invătămînt, cu un aport suplimentar de abilitați castigate in condițiile unei libertăți de exprimare maxime.

 

Citește mai mult

PREVENIREA TRAFICULUI DE PERSOANE / Campania RĂMÂI LIBER!

RĂMÂI LIBER! Campanie națională de prevenire si combatere a traficului de ființe umane

Asociația ARMATA SALVĂRII lansează astăzi campania “RĂMÂI LIBER!” menită să contribuie la creșterea gradului de informare și conștientizare a populației în ansamblu precum și a grupurilor de risc în special, cu privire la implicațiile traficului de persoane.

„RĂMÂI LIBER!” face parte din proiectul S.M.A.R.T. (Servicii Multifuncționale Anti-sărăcie pentru Reintegrare și Transformare) implementat cu sprijinul financiar al Granturilor Norvegiene și se derulează la nivel național, pe o perioadă de 36 de luni, în parteneriat cu Salvation Army Norway.

Conform informațiilor oficiale din ultimul raport de colectare a datelor privind traficul de persoane făcut de Comisia Europeană, România se află pe primul loc în privința traficului de persoane. Prin campania “RĂMÂI LIBER!”, ARMATA SALVĂRII vizează derularea unor activități menite să asigure dezvoltarea tuturor componentelor luptei anti-trafic din România.

Citește mai mult

PREVENIREA TRAFICULUI DE PERSOANE / Centrele de asistență si protecție

👉Ce reprezintă un centru de asistență si protecție a victimelor traficului de persoane?

Centrul de asistență si protecție a victimelor traficului de persoane = un spațiu destinat persoanelor, victime ale infracțiunii de trafic de persoane, cu scopul oferirii de protecție fizică si asistență psiho-sociala in vederea reintegrării socio-profesionale in comunitate.

👉Ce autoritate publică are in subordine astfel de centre?

Agenția Națională împotriva Traficului de Persoane (ANITP) din cadrul Ministerului Afacerilor Interne

👉Cate astfel de centre există la nivel național?

Există 15 centre regionale pe schema curților de apel pe lângă fiecare Curte de Apel.

Citește mai mult

PREVENIREA TRAFICULUI DE PERSOANE / Traficul de ființe umane

RĂMÂI LIBER!

Muncă Fără Exploatare

“Recrutarea, transportul, transferul, adăpostirea sau primirea de persoane, inclusiv schimbul sau transferul de control asupra persoanelor în cauză, efectuate sub amenințare sau prin uz de forță sau prin alte forme de constrângere, prin răpire, prin fraudă, prin înșelăciune, prin abuz de putere sau profitând de starea de vulnerabilitate sau prin oferirea sau primirea de bani sau de alte foloase pentru a obține consimțământul unei persoane care deține controlul asupra alteia, în vederea exploatării.” Definiția traficului de persoane conform Directivei UE 2011/36/UE

Un raport dat publicității de către Departamentul de Stat al Statelor Unite ale Americii afirmă că “România continuă să fie sursă, destinație și tară de tranzit pentru bărbați, femei și copii traficați pentru exploatare sexuală și muncă forțată”. Studiul recunoaște eforturile Guvernului român de a reduce traficul de ființe umane însă în același timp afirmă că acesta nu respectă standardele minime pentru eliminarea traficului.

Asociația ARMATA SALVĂRII a lansat campania “RĂMÂI LIBER!” menită să contribuie la creșterea gradului de informare și conștientizare a populației în ansamblu precum și a grupurilor de risc în special, cu privire la implicațiile traficului de persoane.

Asigurăm consiliere și suport permanent posibilelor victime care ne pot contacta de luni până vineri (09.00 – 17.00) la nr. de telefon +40 0770 88 92 26 – asistent social Andrada Cervinschi. Prin acest demers ne dorim să oferim o ușă de acces către sistemul de protecție a victimelor exploatării și traficului de ființe umane.

 

PREVENIREA TRAFICULUI DE PERSOANE / Traficantul

 

Asigurăm consiliere și suport permanent posibilelor victime ale traficului de persoane. Putem fi contactați de luni până vineri (09.00 – 17.00) la nr. de telefon +40 0770 88 92 26 – asistent social Andrada Cervinschi. Prin acest demers ne dorim să oferim o ușă de acces către sistemul de protecție a victimelor exploatării și traficului de ființe umane.

Traficant = persoana care comite infracțiunea de trafic de persoane; aceasta poate fi condamnata în funcție de împrejurările și consecințele faptei cu închisoare de la 5 la 25 ani și interzicerea unor drepturi.

 

Raport stare de urgență 15 March – 14 Mai 2020

Am promis că ținem deschis și așa am și făcut. Am fost în prima linie, aliniind și împlinind nevoile categoriilor cele mai afectate de pandemia care a lovit întreaga lume.

Am răspuns în moduri noi la provocări noi!


Incepând cu luna Martie 2020, chiar dinaintea instaurarării stării de urgența și până în prezent (final de stare de urgență – 15 Mai 2020), Armata Salvării România s-a mobilizat exemplar în lupta împotriva efectelor pandemiei și a impactului acesteia asupra populației defavorizate din localitățile unde activăm dar și a altor localități apropiate.

Suportul oferit a constat în:

  • 2,358 ajutoare alimentare de urgența;
    • Porții de mâncare caldă
    • Pachete alimentare
    • Sandwich-uri oferite
  • 947 de persoane catre care ne-am îndreptat cu pachetele alimentare;
    • mare parte din aceste persoane au fost, fie oamenii vârstnici care nu s-au putut deplasa pentru achizitionarea produselor de necesitate, fie copii și familii provenind din medii defavorizate sau familii aflate în autoizolare datorită reîntoarcerii din străinătate.
  • 7,904 articole de haine și încălțăminte distribuite persoanelor in dificultate;
  • 1,268 sesiuni de sprijin educațional pentru copii dezavantajați (lecții de Limba Română, Matematică, limba Engleză și Franceză, muzică și arte creative) susținute online prin diferite platforme;
  • 650 de apeluri telefonice de suport și consiliere emoțională pentru persoanele aflate în izolare la domiciliu;
  • 140 de consilieri sociale;
  • 38 de consultatii medicale oferite pe stradă oamenilor fără adăpost;
  • 494 pachete produse de igienă, măști sterile și medicamente distribuite pe stradă, oamenilor fără adăpost, dar și persoanelor defavorizate;
  • 16 Grupuri de suport pentru diferite vârste: copii, tineri, adulți și seniori. (Rugăciune, studiu biblic, clubul copiilor, scoala duminicală);
  • 700 de participanți la grupurile de suport online;
  • 258 de dușuri oferite pentru oamenii fără adăpost și defavorizați;
  • 140 jucării de pluș oferite copiilor din medii defavorizate;
  • 510 cafele și dulciuri;
  • apă potabilă,
  • mobilier dar și lucruri mărunte care pot avea insa un impact major în viețile celor din care acestea lipsesc.
    Toate acestea au fost obținute prin proiectele organizației, sponsorizări ale unor companii sau angajați ai acestora (Amazon Romania, SOS Ploiești, ArhiDesign, Aprozărești Ploiești), fonduri proprii dar și prin ore întregi de voluntariat oferite cu drag de oameni curajoși și cutezători sub îndrumarea ofițerilor Armatei Salvării și a angajaților noștri.